ON CONSUMPTION, GENDER AND EDUCATION OF YOUTH AND ADULT: INVESTIGATING THE PRODUCTION OF MEANINGS AND THE DECISION-MAKING OF INDIVIDUALS-CONSUMERS
Resumo
In this article, we present the qualitative research carried out in Adult and Youth Education that aimed at the production of meanings and the decision-making of individuals-consumers at EJA (Adult and Youth Education) in consume situations-problems. Our theoretical references were Zigmunt Bauman to treat of the consumer society, Romulo Lins to ramming methodological and production of meanings through the model of Semantic Fields, Maria da Conceição Fonseca and Maria Celeste Souza to the EJA and gender-related themes. The results of our investigation allowed us to develop an educational product with problem situations of economic-financial nature that can be used by teachers in math classrooms in the Adult and Youth Education (EJA).
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os autores que enviarem seus artigos concordam, no ato da submissão, com a cessão dos direitos autorais, tanto na versão impressa como na versão eletrônica dos trabalhos apresentados. Após a data de publicação, as reproduções dos artigos deverão ser realizadas com a autorização da Revista e devida citação da publicação original. O teor do conteúdo apresentado pelos artigos publicados pela revista são de responsabilidade exclusiva dos autores, não refletindo necessariamente a opinião da Comissão Editorial e do Conselho Editorial da Revista de Educação, Ciências e Matemática.